Mama's Boy

Ja ni läser rätt.
Mammas pojke.
Det är ja rakt upp, snett neråt.
Min morsa är fan världens bästa.
Hon ställer upp som fan och ger mig cred när ja e duktig.
Även om ja nu e typ 25 år..
Men hon är en klippa, min idol.
Hon börjar bli lite gammal å hennes rattar sitter inte riktigt där dom ska längre.
Men har man fostrat upp 4 st kids som alla har legat där i hennes trygga famn och haft sin egen private milkbar, så får man ju säga att även om hon börjar närma sig 50 bast så e hon inte så jävla ful.
Och hon är världens roligaste.
Det är inte sällan som ja inte får mig ett gott skratt med henne.
Typ som idag, när hon hade en väninnan på besök.
Jag satt i bilen och snackade me morsan på väg hem å frågade vem det va, hon svarade och jag tänkte va lite rolig.
Så ja frågade, "om ja går in utan byxor, tror du hon bli generad då?"
Morsan svarar, "Nejrå, hon blir nog bara glad".
Klart som fan att morsan skulle berätta hela storyn för hennes väninna när vi kom in.
Det är humor.
Sen började dom prata om Geishakulor och massa annat sex som om det vore världens mest naturliga sak.
Hon är inte någon innestängd tråkig mamma.
Min Mamma.
Alla som träffat min mamma vet om detta oxå.
Att hon är en sån mamma som många andra skulle önska sig.
Jo, ja vet. Det är väl ingen som vill byta bort sin mamma.
Men ja tror säkert att andra skulle önska att deras mamma kanske hade dom egenskaper som min älskade mamma har.
Så idag ger ja henne all min cred, kärlek och sånt där.

Och från en annan sak, så är det kanske lite sådär att det kanske har en viss påverkan när man letar en kärlek i sitt liv.
Eller ja, missförstå mig inte nu.
Men ja vill ha nån som är lite som min morsa.
Någon som ja kan snacka med om allt utan att hon dömer mig, att jag kan skratta åt dom mest sjuka sakerna och gråta med när det är nåt som är jobbigt.
Någon som älskar mig som den jag är.
Någon som man kan be om vad som helst, och även om den inte kan hjälpa en så får man ett svar att "Jag ska göra vad som helst för dej".
För då vet man ändå att både hon och jag en vacker dag när man får kids kan göra samma sak för dom.
Och att dom säkert kommer att uppskatta en när dom är i den åldern jag är i nu.
Även om man är en pinsam konstig förälder.
För det tänker ja fan inte släppa på.
Ja ska va den mest pinsamma konstiga föräldern.
Så det är så.

Kommentarer
Postat av: Pauline

Så gulligt inlägg!

Erkänn du blev lite mammig av mitt gårdagens inlägg^^ haha :) men du verkar ha en störtskön mamma du! Det är inte alla som uppskattar sina föräldrar som man borde o inser att de inte kommer finnas där för evigt. Och en sådan person, själsfrände som man kan dela alla stunder med söker väl alla? Vissa hittar den bara förr och vissa senare. Hoppas din tid kommer snart! Inspirerande sista rader :)

2008-10-15 @ 20:29:20
URL: http://paulinemartens.blogg.se/
Postat av: Sigrid

25 going on 30...

2008-10-16 @ 12:59:57
URL: http://sigridolivia.blogg.se/
Postat av: oscar

hahahahhaha så underbar

2008-10-16 @ 19:38:32
URL: http://nnuthead.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0