Castingtävling och livets stora frågor

Godmorgon lr godnatt.
Klockan va iaf halv 2 i natt, ja lörda till söndagnatt.
Upp och packa allt, för nu skulle vi iväg te Tönnsberg i Norge på Castingtävling.
Ni som inte vet va det går ut på så tävlar man i flugfiske i diverse olika grenar, såsom längd, bonuskast genom ring, och precision, som då är min specialitet! Yeah!
Det va trötta norrbaggar vid namn ÄckelSvenno å Kapten Blåöga ( Kim ), och så klart jag som satte hos i en liten silvrig ride. Snön föll som aldrig förr, och humöret va på topp.
Gött!
Väl framme nästan precis till anmälningen, och sen blev det en satans väntan..
Blö..
Svenno var den första för avlivning, me tanke på att det va både hans och min första tävling så hade vi inte direkt några förhoppningar på att komma långt. Han ville dock inte hamna sist.
Men njae..
Hans kast va väl inte sådär supergrejjt som ja säger.
Men han kom iaf inte sist, utan på 34:e plats.
Bra jobbat!
Kim kom på 9:e. Mkt bra!
Och ja kom på 31:a.. Rätt nöjd änna!
Me tanke på att ja kom på topp 5 i precisionen.
Och att 15 av norges bästa flugfiskare och 4 världsmästare deltog.
Blir ny tävling den 26 januari i Kristiansand.
Till dess blire dock FET träning på längden..



Va väl hemma vid 8-tiden på kvällen igen.
Sjukt trött..
Men mitt rum såg ut som den där elefantkyrkogården i Lejonkungen, så ja kände en förtvivlan över att jag va tvungen att ta itu med det.
Fixade, tvättade och dammsög.
Yesssöörii!
Mkt nöjd!
Nu vågar man ju ta emot gäster denna veckan oxå.. haha ;D
Ledig imon oxå, sen skola på tisdag.. Fett pepp faktiskt!
Nytt år som sagt, likamed nya tider.
Ska anstränga mig i allt jag går in i detta året, nu skola och träning, sen fixa me företaget.
Ska lägga ner en stor del av förra årets supande som tog knäcken på mig litegrann.
Men inga större skada skedd.
Rökningen ska bli ett mindre kapitel oxå.

Fick en fruktansvärt bra fråga idag av en människa.
Om jag skulle kunna tänka mig att "gå tillbaka" till den människa som jag haft kärlek till?
Jag kunde verkligen inte svara på den frågan, för klart det finns saknad och så mkt som ja kanske önskar eller önskade va annorlunda.
Jag fick mig en riktig tankeställare.
En väldigt bra fråga.
Men jag satt länge sen och funderade på vad det skulle va värt att kanske gå tillbaka till nåt man haft.
Är det värt det?
Jag har väl inte blivit sårad sådär direkt, men ändå.
Jag är kanske konstig och komplicerad i olika situationer.
Men jag söker kanske nåt enklare.
Jag kanske kommer finna det.
Känner i alla fall att jag har verkligen ingen stress med det längre.
Jag varken längtar, lr kommer vänta på nåt längre.
Jag kommer ta för mig av det som erbjuds mig i mitt liv, vad det än gäller.
Möjligheter och kärlek.
Så tänker jag nu.
Jag ska guida mig själv, i mitt eget liv.
Jag hoppas dock att alla människor i min närhet kommer förstå det jag förstått.
Att ta chansen, innan den försvinner..
Även om Ödet är en av mina stora ledsagare.
Allt löser sig..

Love For All Of You..
//J


Du ha fått mina tankar på annat håll..

Kommentarer
Postat av: Knorren

"Kiss me it'll heal,
but it won't forget".

2008-01-07 @ 02:57:28
Postat av: Jonii

Maybe I Do ;D

2008-01-07 @ 03:09:10
URL: http://jonnyloco.blogg.se
Postat av: Anonym

och med de menar du?

2008-01-07 @ 13:42:56
Postat av: Jonii

haha vah? prata klarspråk människa!

2008-01-07 @ 15:23:05
URL: http://jonnyloco.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0