Tankar om..

Jag ställde mig frågan i natt varför jag egentligen skaffade en blogg.
Om det va för att jag ville att vem som helst skulle kunna läsa om mitt liv, eller om jag gjorde det för att bara ha nåt att göra.
Men sen kom jag på att, det är ju den perfekt platsen att få ner sina tankar.
Eller perfekt och perfekt.
Man är ju väldigt iaktagen på en sån öppen plats som nätet, om man nu skulle skriva ner sina tankar i en "vanlig" dagbok.
Jag tror min mamma märkte tidigt att jag var en tänkare, för jag kan nog inte varit mer än 10-11 år när jag fick min första dagbok av henne. Iofs, så är det den enda jag nånsin fått och haft.
Men när jag va lite äldre och upptäckte det såkallade internet och dess funktioner, så hette det fortfarande på vissa sidor just dagbok, men nu kallas det blogg.
Men skillnaden, den är väl typ ingen?
För det blir som en dagbok, man skriver ner sina tankar, vad som har hänt på sista tiden i ens liv, och saker som kan påminna en om händelser, människor man träffat, saker man upplevt.
Jag älskar minnen!
Sparar sjukt många saker som påminner mig om saker, allt från bussbiljetter, bilder och annat småtjaffs som ändå betyder något för en.
Inte för att jag är jätteglömsk, utan för att sånna saker innehåller så mkt känslor.
Hur sjukt bra just den konserten var, hur just den människan fick en att känna just den kvällen när man va på bio, lr en sån sak som ett festivalband som sitter på ens armled.
Varje gång man kommer titta eller hitta en sån sak som påminner en om just den händelsen, så kommer man få upp en oförglömlig känsla.
Kanske en dålig, men oxå en fruktansvär underbar känsla..
Minnen är bra..
Även om dom tillhör det förflutna, så kan dom även förändra framtiden.

Kom nyss hem från ännu en trevlig kväll hos S, där det kollades Balls Of Fury och käkades chips.
Gött att få kötta lite!
Och hon blir så fruktansvärt glad över att kalla mig tjockis, och misshandla mig på diverse sätt som säkert inte ens är tillåtna i vissa länder..
Men alltid mys att få trängas i soffan hennes.

Och imorgon blir det skola, börjar dock inte förrän halv 10..
Mkt nöjd!
Ska nog kolla om det finns nåt halvkasst helgjobb här uppe oxå,
men lite ork på att kränga ny kamera och bli nån sorts efterfesten.com-paparazzi..
Vem vet..
Kul att fota massa fulla peeps faktiskt!

Nighty folket!

//J

Kommentarer
Postat av: Lina

Det är bra att vara en tänkare, men jag kan ibland också undra varför man har en "öppen" dagbok, och bland glömmer jag att folk faktiskt läser det jag skriver, :) men jag tycker att man skall vara ärlig och öppen!

2008-01-18 @ 16:51:09
URL: http://elinia.blogg.se
Postat av: Jonii

jo precis, men man får riskera att va "sårbar" på det viset :)

2008-01-18 @ 18:33:12
URL: http://jonnyloco.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0