Vad är det folk söker?

Ibland så kommer ja in i mina egna tankar och får eller tar reda på saker som senare bara blir till att jag tänker lite mer.
Jag börjar undra, hur folk fungerar.
Vad folk vill och önskar.
Vad och vem andra människor är för dom.
Hur ska man fortsätta det man börjat och bör man göra det?
Alla relationer är olika, och det man inte vet om skadar en inte.
Varför reagerar man på nåt som inte ens betyder nåt för en själv?
Är jag så ego?
Jag har nog kommit på efter många år att det finns människor som alltid kommer stanna kvar och även lyckats att komma underfund med att om någon annan lyckas med det omöjliga, så stannar den också.
Jag har dom jag behöver.
Men ja, alla fattar ju säkert att det här inlägget handlar inte om bara vänskap utan även kärlek.
Eller kanske inte kärlek, för det är nåt som är långt borta från mig.
I'm not fucking capable to love I think...
Fast vad är det då som gör att jag reagerar på saker som jag fått eller får reda på?
Är det mer än ett intresse?
Och är det normalt att kunna känna så för 2?
Hmm, jag accepterar min egen syn på vad jag tror är kärlek och tar därefter inga genvägar.
Den som bevisar motsatsen kommer jag älska och ära resten av mitt liv.
Ord som sagts förut, men som ja fortfarande står fast vid.

Oj, vad jag ser fram emot den här dagen då ja ska tänka så mkt!
WOOOPWOOOOP!

Måste fixa nya brillor btw.

Kött//JayLoow

Kommentarer
Postat av: Pauline

Hur mycket du än tror att du känner så för 2, så är det nog inte så.. det är bara du som TROR det är så. För att du är en person som gillar att spara kakan o käka lite på den^^ Men skulle du någon gång testa att bara spara kakan o inte ens ta en liten smula från den, gå djupare och på riktigt.. så inser du att du bara kände sådär för 1 :) visa ord från PP!

2009-02-02 @ 10:47:49
URL: http://paulinemartens.blogg.se/
Postat av: JayLoow

Kära Pauline eftersom blogg.se suger så får ja försöka skriva min kommentar här istället..

Så här är den iaf:

men hmm, vet inte om du fick det ja skrev sist men ja tror det va nåt i stil med att jag har sparat för mkt på alla kakor. ja e ju typ rädd för alla sorts förhållanden. Lr kanske inte rädd, mer skeptisk. Men nu så har ja efter många om och men blivit intresserad av någon. lr ja, rättare sagt 2.. hmm.. jobbigt? oh ja.. haha :P

2009-02-02 @ 18:15:18
URL: http://jonnyloco.blogg.se/
Postat av: Pauline

Jodå, jag förstod precis vad du menade o din nya händelse i ditt liv. Men du tycks inte riktigt förstå vad jag menade eftersom du i stort sett upprepade det du redan skrivit i bloggen^^ Så vi skippar detta o lycka till istället!

2009-02-02 @ 20:15:18
URL: http://paulinemartens.blogg.se/
Postat av: JayLoow

HAHA taxi PP :)

2009-02-02 @ 21:17:53
URL: http://jonnyloco.blogg.se/
Postat av: tooowii

jag tror att alla är kapabla till att älska men att det krävs den där lilla personen för att kärleken ska kännas enkel och rätt. alltid vill man ta reda på vad folk vill och önskar, tänker och tycker. men utan att yttra sig själv genom att fråga (eller mindreading telepati om du kan det) så tror jag att man aldrig kommer att få rätt svar. antingen så misstolkar man det hela totalt eller så går man runt och tror någonting (rätt eller fel), men det är och kommer bara vara någonting du tror enda tills personen/personerna i fråga kan från sina egna ord ge dig svaren.

WOOOPWOOOP!

2009-02-02 @ 22:45:27
URL: http://toowee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0